SMA Aktivitetsbånd - FAQ
uten-navn-6

SMA FAQ - Ofte stilte spørsmål


Jeg får ikke kode når jeg prøver å opprette en brukeprofil?

​Vi har opplevd at noen ikke får kode når de prøver å opprette en brukerprofil. Opplever du dette, må du prøve igjen med 4G eller et annet WIFI, da det er sannsynlig at du kan være at du er koblet opp til et WIFI som er for svakt. Det er blitt bekreftet at brukere som ikke har fått kode tidligere, at de da har fått kode og opprettet sin brukerprofil  

​Det er også mulig å trykke på "LOGG INN" og logge inn gjennom å trykke på Facebook eller Twitter symbolene.   



Min app fungerer ikke som den skal?

Hvis du laster ned appen SMA CARE skal det ikke være noen problemer. Har du vært så uheldig å laste ned appen SMA, så sletter du bare denne. Eventuelt oppdater til ny versjon om du har appen fra før. Når app, brukeprofil og parring med båndet er i orden må det kanskje foretas en software oppdatering. Gå til "enhet" i appen og trykk på oppdatering og se om du har den siste systemoppdateringen.

Skjermen er svart. Hvordan slår jeg på båndet?

Trykk og hold på sensoren inne til du ser at streken er fullført. Nå slår den seg på automatisk. 


Til BRUKSANVISNING


Aktivitetsbåndet slutter å registrere aktivitet (skritt), km, eller kcal?

Prøv å restarte SMA båndet. Klikk deg inn på videoen nedenfor og se det demonstrert. Skulle ikke dette virke, sjekk om det er en ny oppdatering som må gjøres. Det kan hende at det tekniske låser seg helt, og hvis den fortsatt ikke registrerer skritt, så må du la den gå HELT TOM for strøm og deretter lade den helt opp igjen. Når den er fulladet fjerner du parring under "enhet" og går inn på bluetooth og trykker på SM07 --> GLEM ENHET. Deretter kobler du opp armbåndet igjen til telefonen.
Et tips er å forsette å bruke armbåndet slik at batteriet lades ut raskere.
 
        SMA Restart
Restart  3  -  2  -  3  -  ett trykk videre og hold trykk og hold på sensor.
Slå av     2  -  1  - 2.  For å slå på igjen, hold sensor nede til den slår seg på. 




Gjør som vist her i videon
sma 17


Aktivitetsbåndet viser feilmelding, displayet har låst seg eller er helt sort.  

Dette løser seg ved å gjennomføre en "firmware reperasjon" (software) ¨som vist i videon over. Det er her ikke behov for at telefon og COACH er koblet sammen.
1. Sett SMA-COACH til lading.
2. Gå inn i appen og til "Meg"
3.Trykk på "firware reperasjon" --> Velg og trykk på SM07. Nå vil reperasjonen starte (vises på telefonen)  og kan ta noen sekunder.
4. Når dette er gjennomført skal aktivitetesbåndet virke som normalt igjen.


Har du mistet eller ødelagt din ladekabel?

Henvend deg til en forhandler og de vil hjelpe deg med å bestille opp en ny ladekabel. 
OBS! SMA COACH bruker en ladekabel med magnet som settes på baksiden.  Det er bare mulig å sette ladekabelen på riktig, da armbåndet støter fra seg kabelen når den settes feil vei. Møter du litt motstand, ikke press videre, da dette ikke dekkes av garantien. 

Båndet låser seg og viser tegnet, «ikke kontakt» ?

Hvis SMA båndet har låst seg, hold og trykk på sensoren i 2-3 sekunder og den er tilbake i normal visning. 

Problemer med å koble opp SMA båndet til enhet? 

Hvis telefonen ikke får kontakt med armbåndet må du sjekke innstillinger og bluetooth. Hvis SM07 er registrert, er bluetooth i armbåndet i orden. Sjekk om armbåndet har vært koblet med en annen telefon som er i nærheten. Denne må da slettes. Husk å slette under "enhet" i appen --> og trykk på  "fjern parring" og i bluetooth --> SM07 --> "glem enhet"  Når dette er gjort kan armbåndet igjen kobles i appen.

Pass på at SMA båndet er fulladet før oppkobling. 

SMA båndet viser for lite skritt?

Dette er en aktivitetsmåler som måler skritt gjennom en chip i armbåndet.  For at den skal registrere tilnærmet riktig antall skritt, må det også være bevegelse i arm/håndledd der armbånd sitter. Den registrerer skritt best når armen går som en pendel i samsvar med dine skritt.

Eksempel på at den kanskje ikke måler alle skritt: Du prater i telefonen som du holder i samme hånd som armbåndet sitter. Da vil det ikke være bevegelse nok til å registrere skritt.
 
SMA Aktivitetsbånd i 4 ulike design

Garanti/Reklamsjon - Norsk kjøpslov

Du må henvende deg til en forhandler og medbringe kvittering/garantikort. De vil da hjelpe deg. 

Dette dekkes ikke av garantien

A. Skader grunnet unormalt/uheldig bruk. 
B. Fuktighet. Produktet er ikke vanntett og kan ikke brukes i vann. 
C. Når produktet er prøvd åpnet eller reparert av uautorisert personell. 
D. Bruk av feil ladekabel eller oppkobling mot andre elektroniske produkter. 

Vanskelig å måle pulsen?

For at pulsen skal kunne registreres er det viktig at båndet sitter stramt og at det grønne lyset ikke kan ses fra sidene. For å lettest måle pulsen anbefales det å snu båndet , slik at målingen foregår tett på pulsen

Vil den ikke måle automatisk, kan du teste på flg. måte: 
Når pulsen vises i armbåndet, trykk og hold fingeren på trykksensor til hjertet begynner å blinke. Når den finner pulsen så vil du se styrketegn og at pulsen endrer seg.  Dette kan ta noen sekunder. Finner den ikke pulsen, prøv og flytte litt på armbåndet. Trykk og hold igjen, for å avslutte målingen. 

Automatisk måling av puls

Velg ENHET i app og trykk på PULS innstilling. Trykk på Puls for å aktivisere. Velg dine innstillinger og hvor ofte du vil at pulsen skal måles. Avslutt med å trykke på lagre.

Hvilke meldinger får jeg i armbåndet?

SMA aktivitetsbånd viser deg alle beskjeder i displayet som f. eks anropsmeldinger, e-post, SMS, Facebook, Nyheter, Snapchat med mer. Alt  avhenger av dine innstillinger i telefonen (varslingssenter under innstillinger).  Vi kan ikke si akkurat hvilke meldinger du får inn. Dette er noe du vil merke så lenge du har aktivisert denne tjenesten.  For å slå av/på meldinger går du til «enhet» og trykker på «Melding  varsling».

Hva er en søvnmåler? 

Det er en funksjon som måler din søvnrytme når du har på armbåndet. I appen kan du se når du sovnet,  hvordan søvnen var  (tung og lett søvn)  og når du våknet. SMA- COACH vil ikke registrere små/lite bevegelser under søvn, så det kan hende du vet du har vært våken, men ikke ha hatt bevegelser som er registrert. Grunnen er at det er samme sensor som måler aktivitet og søvn. Balansen i sensitiviteten er satt opp slik at 
begge deler måles så tilnærmet riktig som mulig. 

Hvordan bruker jeg  «selfie» funksjonen? 

Gå til «enhet» og trykk på kamera. Sjekk at kamera-symbolet vises i displayet. Trykk på trykkpunktet i armbåndet og bilde tas. 

Klokken viser ikke riktig tid etter at den har gått tom for strøm og ladet opp igjen. 

Sjekk at symbolet for bluetooth synes i SMA båndet.  Båndet må nå synkroniseres med appen.  Gå inn på DATA i appen og dra bildet ned og slipp. Det kan ta noen sekunder. 

Hvorfor så mange alarmer? 

Appen gir deg mulighet til å legge inn opptil 8 forskjellige alarmtider om dagen og samtidig merke den med navn. F.eks. en alarm for huske en legetime, et møte, trening etc. Men det er helt opptil deg om hvor mange eller om du i hele tatt ønsker å aktivisere alarm funksjonen.
        
SMA båndet begynner plutselig vibrere uten at det er en melding?

Hovedårsaken kan være at armbåndet forteller at det har mistet kontakten med telefonen.  Normalt skjer dette når avstanden blir lengre enn 10 meter.  Den knytter seg automatisk opp igjen. 
En annen ting kan være at du har stilt inn funksjonene puls eller  inaktivitet til automatisk måling og den enten søker etter puls eller varsler deg om at det er på tide å bevege seg. 

Hvorfor vises det ikke noe data i rubrikken «aktivitetsmål» under DATA? 

Produsenten har flere forskjellige SMART produkter i samme app. Disse tallene vil derfor ikke vises for SMART COACH. 


Har du fortsatt problemer etter å ha lest dette? Vi hjelper deg.

Ring oss på 22 88 91 20 eller send oss en e-post 
Del sosialt.
SMA aktivitetsbånd red

Vår kontaktInfo vedr. SMA 


Tlf 22 88 91 20
Send en e-post

Frithjof E. Rasmussen AS

Att. SMA Aktivitetsbånd
Postboks 366 Alnabru
0614 OSLO

Eller kontakt din nærmeste SMA forhandler
Om oss
Frithjof E. Rasmussen AS er en av landets ledende leverandører av klokker. Med 70 års erfaring, kan vi tilby et bredt spekter av spennende merker og produkter, både for ham og henne. Alt fra klassisk og tidløst, til moderne, innovativt og unikt. Vi har klokker og ur for de fleste.
KONTAKT OSS
Frithjof E. Rasmussen
Brobekkveien 38
0598 Oslo
Telefon: 22 88 91 20
Epost: feras@feras.no
finn oss
Vi er tilstede på sosiale medier som Facebook, Instagram og Youtube hvor vi viser inspirasjon og klokkenyheter. Følg oss gjerne i disse kanalene og få med deg siste nytt i klokkeverdenen.
Motta nyhetsbrev
Søk på våre sider