Raymond Weil Tango

RAYMOND WEIL viser sin lidenskap for musikk og urmakeri i sin nye kolleksjon, TANGO Dame 5960. Kolleksjonen er tilgjengelig i fire forskjellige varianter med ulike farger på skiven, og hver modell har i tillegg solstråle-effekt på skiven som gir den et moderne og elegant uttrykk. Urkassen i rustfritt stål måler 30mm og kommer med en matchende lenke som er perfekt for deg som har en aktiv livsstil.

Orden «TANGO» fremkaller tanker om to personer som danser i nært samspill, ofte til akkompagnement av en akustisk gitar. Denne sensuelle dansen, som oppsto i Argentina, inspirerte RAYMOND WEIL når de skulle skape sin lekre samling av klokker i denne kolleksjonen.

Det sveitsiske klokkemerket gleder seg nå over å lansere et nytt uttrykk for TANGO kolleksjonen. De nyeste modellene er designet for kvinner som respekterer tradisjoner, samtidig som de omfavner nåtiden. For å si det enkelt danser den nye TANGO Dame 5960 til en helt annen rytme.

Hver modell har en lys og frisk urskive med solstråle-effekt. Hele klokken er designet for å engasjere ungdommelige øyne og optimistiske sjeler. Kolleksjonen kommer i fire nyanser_ blå, grønn, lavendel og rosa, som igjen komplementerer vårens farger innen tekstil og gjør at klokkene passer til en rekke anledninger og antrekk.

Time- og minuttviseren er behandlet med Super-LumiNova®, som forbedrer lesbarheten i begrenset lys. Avhengig av valgt skive, angis timene med slanke indekser eller romertall.

Klokkens 30mm rustfri stålkasse med en fem-leddet lenke i rustfritt stål, en bezelring med 6 skruer, og kronebeskyttelse gir modellen et sportslig uttrykk, samtidig som den også har praktiske funksjoner. Klokken er vanntett opptil 100m, noe som gjør den ideell for aktive brukere.

RAYMOND WEIL har alltid respektert tradisjonelt urmakeri, og dette vises tydelig i deres nye Tango-kolleksjon. Modellen bygger på det sveitsiske selskapets omfattende urmakeri ekspertise og ønske om å levere produkter i utsøkt kvalitet til alle settinger.

OM RAYMOND WEIL

Det hele startet i 1976 da Mr Raymond Weil bestemte seg for å starte sitt eget selskap og realisere hva hans visjon for hva sveitsisk urmarkerkunst skulle være: klokker som skulle bringe en ny dimensjon til bransjen.
Mr Weils kreasjoner ble umiddelbart tatt godt imot av klokkeentusiaster, både amatører og kjennere. Etter at han hadde etablert seg og skapt et godt fundament i Sveits som ble båret frem av hans egen entusiasme og erfaring, tok grunnleggeren selv Europa fatt for å etablere et internasjonalt nettverk av forhandlere.

I 1982 startet Mr Weils svigersønn Olivier Bernheim i selskapet. Han globaliserte og moderniserte merkevaren, og tok seg av kommunikasjon og markedsavdelingene. Med Olivier på plass forsterket dette Mr Weils visjon om et familiedrevet selskap.

Merkevaren har alltid vært inspirert og påvirket av musikk, som gjenspeiler navnene på flere av kolleksjonene som har vært og er idag. I tillegg har merkevaren et sterkt ønske om å være innovative, og har siden 1999 hatt en egen utviklingsavdeling med flerfoldige innovasjoner som er eksklusive for Raymond Weil.

I forbindelse med markeringen av varemerkets 30 års jubileum ble Elie og Pierre Bernheim en del av Selskapet, Mr Weils 3. generasjon. Idag jobber disse som selskapets CEO og President.