Vårens pussemiddelkampanje er igang! -20% rabatt ved bestilling online

Det hele startet i 1976 da Mr Raymond Weil bestemte seg for å starte sitt eget selskap og realisere hva hans visjon for hva sveitsisk urmarkerkunst skulle være: klokker som skulle bringe en ny dimensjon til bransjen. Mr Weils kreasjoner ble umiddelbart tatt godt imot av klokkeentusiaster, både amatører og kjennere. Etter at han hadde etablert seg og skapt et godt fundament i Sveits som ble båret frem av hans egen entusiasme og erfaring, tok grunnleggeren selv Europa fatt for å etablere et internasjonalt nettverk av forhandlere. 

I 1982 startet Mr Weils svigersønn Olivier Bernheim i selskapet. Han globaliserte og moderniserte merkevaren, og tok seg av kommunikasjon og markedsavdelingene. Med Olivier på plass forsterket dette Mr Weils visjon om et familiedrevet selskap.

Merkevaren har alltid vært inspirert og påvirket av musikk, som gjenspeiler navnene på flere av kolleksjonene som har vært og er idag. I tillegg har merkevaren et sterkt ønske om å være innovative, og har siden 1999 hatt en egen utviklingsavdeling med flerfoldige innovasjoner som er eksklusive for Raymond Weil.

I forbindelse med markeringen av varemerkets 30 års jubileum ble Elie og Pierre Bernheim en del av Selskapet, Mr Weils 3. generasjon. Idag jobber disse som selskapets CEO og President. 

95 produkter