Skip

Verksted og Service

På vårt eget serviceverksted har vi urmakere med lang erfaring som håndterer service og reparasjoner for alle Feras varemerker, eksterne merker og eksklusive merker som Tag Heuer og Raymond Weil. 

 

EKSTERNE MERKER 

Dette gjelder for service av eksterne merker.

 

Sjekkliste

Når en kunde kommer inn med uret sitt bør man stille noen spørsmål om urets alder, lenge siden siste reparasjon, har det vært dugg eller vann i uret etc. Hva er galt med uret?

 

Videre bør man se på tilstanden på krone, er den skjev, glir den lett i alle posisjoner? Er glasset intakt eller er det hakk/ riper? Om det er en stor sjenerende ripe på glasset bør dette påpekes. Visuell sjekk av glasspakning. Ser den morken ut? Er den brun når den egentlig skal være hvit? Sjekk av lenke/rem. Er den intakt? Skjevheter? Fungerer lås?

 

Normalt sett behøver et ur service hvert 3-5 år. Baklokk pakninger blir tørre og gummipakningen i kronen blir utslitt. Pakningen bør byttes hvert 2. år. Om uret er merket med 100M/10BAR/10ATM eller mer bør alle pakninger byttes ved hver service. Dette for å sikre vanntetthet.

 

Ved tvil på hva som faktisk må utføres for å få uret i stand er det lurt å be om et pristilbud før rep.

 

Kort oppsummert:
  1. Alder på uret?
  2. Siste service? Hva ble utført?
  3. Dugg/vann i uret?
  4. Sjekk av krone.
  5. Visuell sjekk av glass.
  6. Visuell sjekk av glass pakning.
  7. Sjekk av lenke/rem.
  8. Pristilbud?

 

Be om pristillbud - klikk her!

 

Prisliste eksterne merker - klikk her!

NB! Denne prislisten innholder priser inn til butikk, ikke forbruker. 

 

 

Handlekurv